Mijn eerste boek: ‘Esoterie in Begrijpelijke Taal’ is uit!

Alchenistische allegorie. Foto: Frank Flippo

Alchenistische allegorie. Foto: Frank Flippo

Ik heb reden tot juichen. Buiten wordt het voorjaar en dat heeft voor mij een speciale betekenis. Eindelijk mag ik mezelf schrijver noemen, want mijn eerste boek is uit. Bestel direct of lees eerst verder.

Uit de beschrijving:

Bescheidenheid siert de mens, maar echte sieraden zijn zeldzaam. Onsterfelijkheid, magische kunsten, Verlichting; voor minder doen sommigen het niet. Die sommigen noemen zich dan Meesters, sjamanen of paragnosten. Toch is dat niet waar het in de esoterie werkelijk om draait.

Esoterie in Begrijpelijke Taal wil graag een tip daarvan oplichten. Esoterie is een verzamelnaam voor een ongelooflijk rijke, bonte wereld; esoterie sluit religieuze en filosofische stromingen van over de hele wereld in haar armen. Numerologie en Feng Shui, kabbala en yoga, natuurgeneeskunde en de Piramiden; de variëteit lijkt bijna te groot. Hoe kunnen al die dingen een gemeenschappelijke noemer hebben?

Toch kan het. Esoterie in Begrijpelijke taal legt dit uit op een manier die te volgen is. Dit boek wil leerzaam zijn, maar is niet geleerd. Waar komt de esoterie vandaan? Wat verbindt al die verschillende stromingen? Het boek beantwoordt eerst deze basale vragen, voor het u langs die bonte verscheidenheid leidt.

Hoe esoterisch ben ik zelf? Deze vraag wordt me af en toe gesteld. Dit is mijn antwoord: ik reken mezelf tot geen enkele stroming of geloofsrichting. Maar wel dit: Jaren werkte ik voor Onkruid, ik deed aan t’ai chi, hield er een volkstuin op na,  doe aan yoga en meditatie, eet bij voorkeur biologisch en onbespoten en geloof in reïncarnatie. Affiniteit bezit ik dus wel degelijk met dit onderwerp.

Esoterie is een complex en veelomvattend onderwerp, maar dit boek maakt het terrein inzichtelijk. zowel op papier (€9,95) als e-book (€5,95). Dit is het eerste door een  Nederlandse auteur geschreven boek dat helder uitlegt waar esoterie om draait.

Je kunt het bestellen onder de volgende link:  http://i-bookshop.nl/in-begrijpelijke-taal/esoterie-in-begrijpelijke-taal

Lees ook

Upcoming Event: Zilvervis schrijft een boek

Update: Esoterie in Begrijpelijke Taal is bijna daar

Zilvervispagina met vele artikelen over spiritualiteit en esoterie

Advertenties

Over Zilvervis

Zilvervis staat voor drs H.F. (Frank) Flippo (1962), journalist, historicus, (tekst) schrijver en schrijfcoach/docent. Auteur van 'Esoterie in begrijpelijke taal', ( maart 2013) en reisbundel Van het Pad (oktober 2017) Interesses: letterkunde, mythologie, filosofie, natuur.
Dit bericht werd geplaatst in Cultuurhistorie, Spiritueel, Zilvervis en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s